söndag 18 november 2012

Vi körde och körde och körde....

Finalen i Knockoutfinalen LB avgjordes idag i Vellinge. Av 24 lag återstod 7 stycken lag som tagit sig till final, vi i HSF var ett av dem!
 
Snälla E-L ställde upp som hästskötare idag och vi körde och körde och körde och till slut var vi äntligen framme. Aladdin kändes cool och fin när vi tog ut honom och likaså när jag red fram. Jag var mycket nöjd med honom efter vår ritt och han skötte sig exemplariskt hela programmet igenom. De tre domarna hade näst intill samma uppfattning om oss och gav oss 66,06 %, 65,15% respektive 65,45 %. Sammanvägt blev detta 65,05 %, vilket räckte till  en individuell 11 plats av 34 starter (9 placeringar). Även lagmässigt så hamnade vi utanför placering och laget fick nöja sig med en snöplig fjärdeplats.
Trots att det inte blev varken någon plakett eller rosett med hem i bagaget så har det varit en rolig dag och det är särskilt kul att rida lagtävlingar. Klubbkompisarna träffar man oftast på tävling och då är vi alltid konkurrenter och hur mycket jag än gläds åt att det går bra för en klubbkamrat,  så går det inte att frångå att jag vill att det ska gå bättre för mig själv. Någon som håller med mig?
I lagtävlingar så försvinner den där tanken och för min del så är det lagets bästa som går i första hand och då gläds jag bara om övriga i laget presterar bättre än mig själv, så länge jag själv har gjort så gott jag kan förstås. Idag gjorde jag och Aladdin så gott vi kunde och trots att det inte räckte hela vägen fram så är jag ändå otroligt nöjd med vår insats och våra galoppökningar var förbaskat bra idag!
 
 
 
 

Inga kommentarer: