onsdag 5 december 2012

Fina viljestarka Lill Kät

För några dagar sedan fick jag en härlig kommentar av Lina, som köpte min förra häst Lill Kät av mig. Lill Kät f. 1992 e. Krevad-Torreador var min första egna storhäst och jag och Björn köpte henne 2005 när vi bodde i Härnösand. (Hennes fodervärd var förövrigt Emma som bloggar på horsesalovestory.se)

Jag och Lill Kät hann med många roliga upplevelser även om vi fick en ganska så kort tid tillsammans då jag blev gravid med Sebastian och bestämde mig för att göra ett uppehåll med hästar och ridning.

När vi tog beslutet att sälja henne kom Lina som en skänk från ovan och om jag och Lill Kät lyckats lägga några bitar i ekipagepusslet tillsammans så var det som om hela pusslet la sig själv första gången Lina provred henne. De var som gjorda för varandra och det kändes så självklart att sälja till henne. Trots en del fällda tårar när Lill Kät åkte så visste jag att hon kom till ett mycket bra hem.

Innehållet i Linas kommentar och anledningen till detta inlägg och de nostalgiska minnena de väcker är att Lina skrev att Lill Kät mår fantastiskt bra och går som lycklig pensionär uppe i Småland.

Det känns fantastiskt att höra och både jag och Björn blir så glada när vi vet att den gamla tanten har det riktigt bra och mår prima. Det är hon väl värd och jag hoppas hon får vara frisk i många år till.


På den tiden det begav sig och innan jag insåg att det INTE är snyggt med flätor om man är äldre än fem år...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finaste jag läst på länge!
Tack <3
Kram/ Lina.