tisdag 5 februari 2008

Kaosartad träning...

En vecka går snabbt, så ikväll var det dags för träning igen. Lite kaosartat då vi helt plötsligt var sex stycken (en hade missat att schemat är roterande). Sex är för många när man ska hoppa speciellt när det inte finns något flyt...
Vi började iaf att dela upp oss tre och tre på 20 m volt sen travhoppade vi och galopperade över ett sockerbithinder på volt. Nyttig övning för Cambello och mina muskler =S Kändes bra iaf, speciellt i höger varvet där jag ofta får honom förböjd, idag lyckades jag hålla honom rakare ch få med yttesidan. Gick sedan vidare till 5, 5. På första anridningen gjorde jag tabben att inte rakställa ordentligt så Cambello gick och sngelade på vattenmattan bredvid istället för att fokusera så där fick vi ett stop. Gick bra sen och vi kom över utan några problem. Hade dock inte riktigt det suget i honom som han haft de andra gångerna. Bytte varv och höjde upp så vi hoppade smal oxer på 90 cm hög. Väldigt nöjd över att han blivit så stark att han orkar travhoppa. Det funkade ju aldrig innan, men nu så har han inga större problem med det. La sen till ett räcke på böjt spår efter 5,5 gick hyfsat bortsett från fel galopp. Efter detta var det soppatorsk och ingen framåtbjudning alls. Cambello var genomsvettig så nu i efterhand så skulle man ju slutat hoppa och nöjt sig med det som funkat, men man är ju efterklok. La sen ihop till minibana med tre språng. Lite stopp här och var och jag lyckades inte få någon framåtbjudning så det blev mest halvdana språng där jag endera kom före eller efter... men men nästa gång så får vi kämpa vidare.

3 kommentarer:

Josefin sa...

roligt att höra att det går framåt! Känner igen mig i att det ibland är svårt att lägga av när man håller på, man borde ju lära sig att ibland är det ingen idé att fortsätta =)

ansj sa...

ghaa.. jag vill oxå hoppa! =D

Johanna sa...

Det låter som att det ändå går framåt :)

Då det gäller lastningen så kanske du har rätt i att han testar mig men jag vet absolut inte hur jag ska komma förbi det för vi kan knappt andas då han är inne i transporten för då är han ute snabbare än ögat!