onsdag 20 februari 2008

som vanligt...



... när det varit hoppträning så måste jag ju rapportera hur det har gått =)

Började med att trava över bommar igår och slappnade av rätt snabbt och skötte sig bra. Efter tre travbommar på böjt spår byggdes sen en studs på tre stycken små räcken upp. Gick bra och vi fick till flytet rätt hyfsat. Hoppade ca två gånger i varje varv. Därefter hoppade vi en liten oxer med sockerbitar i, var på väg att stanna när vi väl var framme men jag var snabbare så vi kom över galant. Hoppade den ett par gånger från bägge varven och kändes jätefin, bjöd bra och vi fick till bra språng. Därefter så vi red höger varv vände tillbaka och hoppade ett räcke, men där blev det ett stopp först men sen gick det bättre. Mycket uppräkning nu... men sen hoppade vi en linje på fem galoppsprång låda med bom över in och sen oxer med planka på efter det. Med lite övertalning så kom vi över lådan också. La sen ihop vända tillbaka på räcke sen linjen som stod på medellinjen och sen vänster svänga tillbaka på oxern. Fick ett rejält riv på oxern men sista gången stämde allt.
Så jag är nöjd med gårdagens träning. Vi hoppade mycket och flytet blev bättre. Skönt att komma ur den där onda cirkeln vi haft ett tag med stopp och konstiga språng. Igår kändes det som om vi var på väg tillbaka till förra sommarens formtopp, så det ska säkert gå bra på tävlingen den 2 mars =)

har strostädat hela huset idag och när jag städade datarummet hittade jag en skiva som jag fått av min moster. Min moster var med på min och Käts sista tävling tillsammans och tog en massa fina bilder. Man får lite nostalgitripp när man tittar på dem... saknar surtanten ibland, men jag vet ju att hon har det superbra hos Lina.











































































2 kommentarer:

Josefin sa...

Härliga bilder! Jag blir otroligt tävlingssugen när jag ser dem =D

ansj sa...

jättefina bilder! =) synd att du inte kan följa med imorgon..