fredag 1 februari 2008

Red på banan igår!

Stormen Tuva höll sig ganska lugn igår, så det blev ett ridpass på banan. Efter tisdagens hoppträning insåg jag att jag suger på att stå i lättsits och måste träna upp mina benmuskler mer. Så efter att ha ridit fram och gjort lite lösgörande övningar i skritt och trav blev det galopparbete. Lät honom rulla på i kontrollerad men aktiv galopp på bde på rakt spår och på böjt. Växlade lätt sits med nedsittning. Red ca 4 min. oavbruten galopp i varje varv för att träna Cambellos kondis lite också. Kändes jättefin speciellt i vänster varvet. Höger hade han en lite tendens att falla framåt coh bli förböjd men när jag understödde min ytterskänkel så han var tuvngen att vara rak gick han bättre. Efter skittpaus fortsatte vi med travövningar i nedsittning och han kändes riktigt bra. Red serpentiner som för en gångs skull kändes bra, brukar annars tappa takt och form efter rakriktningen och man ska in på den nya bågen av serpentinen. Mycket nöjd med oss båda=)
Blir mycket hoppning i helgen, tyvärr är det inte en annan som ska tävla utan en massa ponnyryttare,. jag och Katarina ska nämligen funktionära hela helgen så vi kan jobba av några avd e 40 timmar man ska göra på ett år.
Hmmm... kommer bli supersugen att hoppa själv när man ser ryttaran... men det är snart tisdag igen och snart är det v 9 då vi ska tävla för första gången för säsongen =D

1 kommentar:

Johanna sa...

ingen aning faktisk, jag hittade inte den funktionen förut heller och det var därför jag bytte till blogg.se =)