söndag 11 juli 2010

Härligt att vara uppe på hästryggen igen!

Efter en hel veckas semester från hästryggen åkte jag ut till Aladdin, redo för en härlig skogstur. Som alltid blir jag lika glad att se Aladdin och idag så tror jag (eller hoppas) jag att han blev lika glad, han gnäggade i alla fall. Pigg och glad som tusan var han också när vi kom ut i skogen, så stundtals blev det lite väl mycket häst att hålla i, men roligt var det!

På väg hem hörde jag muller på avstånd och såg hur det började skya upp. Väl hemma hann vi knappt innanför stalldörren innan årets värsta oväder var över oss. Blixtar och dunder och regn i massor,så att släppa ut hästarna igen var inte att tänka på. De får stå inne i natt och vila lite och sedan släppas ut imorgon bitti.

Imorgon är det dags för en ridtur igen, men det blir nog bara en lugn avslappnad tur i skogen. Min plan är att ta det lugnt denna vecka också och sen nästa vecka när värmen (förhoppningsvis) avtagit något börja komma igång igen inför hösten. I slutet av augusti är det dressyrtävling hemma på klubben så den hoppas jag vi kan vara med på. Så fort det blir lite svalare ska jag lasta och köra också och en långritt på Hovdala är planerad om två veckor.

Inga kommentarer: