söndag 4 juli 2010

Slutprov lastning!

Det riktiga slutprovet för lastningen genomförde vi i torsdags. Jag red ner Aladdin till klubben och Anso körde ner släpet. Tanken var att efter ridningen på banan lasta in och köra hem till stallet, allt för att vänja honom vid att åka och lastas på olika ställen.
Efter 20 min ridning på banan var jag och Aladdin lika svettiga i värmen så vi slutade där och la den resterande energin på lastningen. Aladdin tyckte det var helskumt när jag sadlade av honom och Anso tog på honom transportskydden. Detta var ju något helt nytt som han aldrig varit med om tidigare. Att han var lite spänd märktes när jag skulle lasta också, han gick på direkt men när jag bad honom backa ett steg gick han hela vägen ut. Detta upprepades tre gånger sen började han fokusera och lyssnade jättefint både fram och bak. Vi stängde sen utan problem och körde hemåt.

Körningen gick också bra, han trampade runt lite men skötte sig ändå bra. Ett av transportskydden hade han trampat av sig när vi kom fram, men annars förlöpte resan kanon. Lika bra gick det med urlastningen. Öppna, ut, gå ett varv på gårdsplanen och sen direkt på igen :D

Summa summarum tycker jag att vi erhåller betyget Mycket väl godkänt på kursen lastning och än en gång vill jag säga tack till underbara Anso som hjälpt till och assisterat.

1 kommentar:

Anonym sa...

One again, your idea is very

good.thank you!very much.