fredag 10 september 2010

Lossa för tusan!

Träning igår och nu gällde det bara att korrigera det som vi inte fick till i söndags. Jag fick beröm för att mina händer blivit mycket bättre och mer stilla, vilket också märks tydligt på Aladdin, speciellt i skritten. Nu kan hann inte slinka ur när jag fipplar runder utan han blir mycket stadigare i formen.



När vi väl satte igång i trav så kändes han lite trippig och stel och ville inte riktigt trampa på med bakbenen så jag fick rida lösgörande en bra stund för att han skulle mjukna till. När väl bakbenen kommit igång så kändes det riktigt bra och öppnorna blev förvånansvärt fina t.o.m. den åt vänster som jag brukar ha så svårt för. Vi fick också testa på lite slutor och trots lite missförstånd och galoppinslag så var det en bra början och något vi gärna fortsätter arbeta med.


Galoppen däremot kändes inte alls så bra som vanligt utan tung och utan bärighet. I vänster varvet lossnade det dock efter en stund och kändes bättre men höger galoppen kändes bara katastrofal och stel. Det blev till att lossa och lossa och lossa.... men fick inte helt till det :(


Aja, så kan det vara och det är inget att hänga läpp för utan det handlar bara om att fortsätta vara noggrann och ställa igenom ordentligt innan jag fattar galopp. Vi tar nya tag och fortsätter med det lösgörande arbetet på måndag.

Inga kommentarer: