fredag 26 november 2010

Klubbmästare!

I onsdags var det dags för den sista omgången av seriedressyren och klubbmästare skulle koras i respektive klass. Sen de två tidigare omgångarna hade jag och Aladdin med oss 17 poäng; en vinst samt en tredjeplats, så för att vinna och bli klubbmästare var vi tvungna att vinna och få in ytterligare 10 poäng, då denna omgång vägde tyngst om resultatet hade blivit lika.

På framridningen kändes Aladdin finare än någonsin med bra tryck bakifrån och ändå lydig och uppmärksam. Jag var noga med att jobba mycket övergångar och tempoväxlingar när jag red fram för att verkligen aktivera bakbenen och motorn.

Liksom framridningen så flöt hela programmet på mycket bra. Någon enstaka gång kände jag att han blev lite djup i formen och som alltid så fick vi inte riktigt till den ökade traven men överlag kändes det kanon och jag red ut med ett leende på läpparna. När resultatet kom så visade det 66 % och 186 poäng, vilket räckte till en delad vinst och ytterligare 10 poäng. På hela galoppprogrammet fick vi sjuor och på halten och uppridningen fick vi åttor så jag var väldigt nöjd. Vårt resultat räckte också till att vi blev klubbmästare i LC:2 och jag tror att jag var den gladaste pristagaren av alla.

Det som har varit extra roligt är att vi ridit på bra procent alla tre omgångarna. Första omgången red vi på 195 poäng och 69 %. Andra och tredje omgången red vi på samma poäng; 186 och 66 %. Så visst har det blivit ett dressyrekipage av ardenner/halvblodskorsningen och den förre hoppryttaren.



Bild lånad från www.hlmhastsport.se

1 kommentar:

Linda sa...

Wow! Ett stort grattis :-) Dags att rida nån LA nästa år kanske :-)