tisdag 7 oktober 2008

Bra ös!

Träning idag.. kände mig jättetaggad då jag inte hoppat på tre veckor. Hade sällskap ner med Annica och deras jättesöta nya stjärna. Skönt med sällskap ner till klubben igen =)
Så himla kul att komma till träningen på tisdagar då vi har så himla trevlig grupp. Alla är supertrevliga och det flyter på så bra under passen. Travhoppade frma pållarna. aladdin kändes lite seg och uppblåst.. efter några brakfisar och lite bajs så lossade det och han kändes mycket bättre. Travhoppade frma.. lite klurigt då Aladdin gärna tar ett galoppsprång precis innan hindret istället för att trava hela vägen fram. Hoppade sen fyra hinder på rad med ett glaoppsprång emellan. Nyttigtoch jobbigt för pållarna. Serien avslutades med en oxer som låg på 1,05 sista gångerna jag och Aladdin hoppade =) efter att ha hoppat lite olika linjer och hinder la vi ihop allt till en banan med oxer, plank, 4hinders-serien och sen tvåkombination. Hade redan vid uppvärmingen bestämt mig för att inte fesrida, något som jag gjort de sista gångerna. Kortade även upp lädrena två hål innan vi börajde hoppa vilket underlättade att få ändan ur sadeln ..red sen på hindrena i friskt tempo och allt stämde så himla bra. jag kunde inte annat än att le från öra till öra... fy fasen vad duktig pållen var idag och faktiskt jag också som vågade släppa på bromsen coh rida på =)Vill hoppa mer =D

2 kommentarer:

ansj sa...

åh, va roligt, tror att jag måste åka upp och titta på eran hoppträning nån dag =) vilken tid brukar du rida?

Josefin sa...

Vad hoppsugen jag blir när jag läser det du skriver!! Roligt att ni börjar hitta ett så bra flyt=D