söndag 16 augusti 2009

Dop!

Med regnet som stod i backen blev det lite kämpigt att få in båda barnen i kyrkan utan att hår, dopklänning och klädern blev genomblöta, men det gick. Medan de stora dropparna torkade bort på paraplyerna som hängde på tork i vapenhuset började den fina dopceremonin i Vinslövs kyrka.

Två stolta gudmödrar, två stolta föräldrar och en liten sovande tjej är en perfekt kombination när det vankas dop. Att sedan storebror också var involverad och ansvarade för att hälla upp vatten i dopfunten gjorde allting perfekt. En del tårar kunde också skönjas när Felicias gudmor läste följande dikt:

Jag önskar dig inte guld mitt barn
ej heller pengar och makt.
Jag önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det du har sagt.
Jag önskar dig inte en stenfri väg
men kraften att vägen gå.
Jag önskar dig vänner i ett rikligt mått
och vänner att lita på.


Även festen efteråt blev kanon med alla underbara släktingar, väldigt fina presenter och väldigt god mat. Bland allt stoj och stim fanns vår lilla tjej som delade med sig av sina leende och för att citera vad gammelfarmor skrev på dopkortet: "Det finns inte kramar nog för denna underbara lilla tjej" <3

1 kommentar:

Josefin sa...

Roligt att dopet gick så bra =). Ja Ifolor har jag också beställt fotoböcker av, en tidigare till Anders och en nu från bröllopet och den väntar vi på att få hem i veckan så man är allt lite nervös! Så spännande att få se hur det blir! Men jag ska testa fuji nu eftersom jag ju får en gratis kram