söndag 23 augusti 2009

Nytta och nöje i ett!


För att få träningen subventionerad så har ridklubben ett mycket förmånligt system; jobba 20 tim som funktionär och få halva träningskostnaden subventionerad. För att så sakteligen ta mig upp till 20 tim har jag gjort lite insatser på dressyrtävlingen i helgen.

På dressyrtävlingar brukar jag oftast skriva protokoll, beroende på att jag tycker det är så roligt, men denna helg har jag istället haft hand om räkning och hämtning av protokoll. Ett jobb som varit kanon inte minst ur motionsvinkeln! Du måste nämligen springa nerför cafeterians trappa, in på banan och hämta protokollet, springa uppför trappan, räkna ihop protokollet, kopiera kopia, springa nerför trappan lämna det hopräknade protokolleet osv.. ja, ni hänger med! Denna helg har jag i princip räknat 60 protokoll - det blir en hel del springande i den där trappan och oerhört nyttig motion!

Ska jag få ut något av dressyträningen måste nämligen min kondis bli så mycket bättre än den för tillfället är :S

Imorgon är det grillkväll nere på ridklubben så deet får bli ett buspass i skogen med Aladdin innan jag och Sebastian kör ner till grillningen.

Inga kommentarer: