söndag 9 augusti 2009

Semestern lider mot sitt slut...


Björn började jobba förra veckan men jag har haft min sista helt lediga vecka och nu är det bara att inse, semestern lider mot sitt slut. Även om jag går på min mammaledighet imorgon så infinner sig vardagen ganska snabbt. Sebastian ska lämnas till dagis två dagar i veckan, jag ska till jobbet en sväng på onsdag och reka lite inför hösten och solen går ner allt tidigare för varje dag som går.

Summa sumarum så har sommaren varit hur skön som helst. När man har en liten bebis som Felicia blir det inte att man tar sig för att göra några längre och större resor. Besök på Tosselilla, slappande i stugan och bad i Tydinge är några av sakerna som har hunnits med under semestern. Mest av allt har vi bara njutit och tagit en dag i sänder. För är det något man lärt sig sen barn nummer två kommit så är det att tiden går så fruktansvärt fort och det gäller minsann att stanna upp ibland och bara njuta av stunden.

Hur njuter man då på allra bästa sätt av sista helgen innan vardagen stundar för dörren? Jo, naturligtvis gör man det i goda vänners lag, i detta fall med syskon, kusiner och nästkusiner. Lägg sedan till små röda djur med klor i samråd med något gott att dricka, i detta fall Gloria Chardonnay årgång 2007. Så ser receptet ut för en väldigt lyckad avslutning på semestern.

Ett annat säkert tecken på att semestern närmar sig sitt slut är när man inser att man vänt på dygnet och tycker att 10:00 är lite väl tidigt för uppstigning och 02:00 är för tidigt att lägga sig på natten. Då vet man att det är dags att återvända till verkligheten och leta fram armbandsuret som slängdes av så fort man kom innanför dörren den där sista arbetsdagen innan semestern. När uret väl sitter på armen så vet man att vardagen är här igen med allt vad det innebär;tidiga morgnar, dagislämningar och middag klockan 17:00.

Nåja, även om det alltid känns lite sorgligt när semestern är slut så finns det en del saker som jag ser framemot i höst;
dressyrträningen som börjar v 36, mina två kurser jag ska hålla i och mest av allt ser jag fram emot mammaledigheten med mina två fantastiska barn!

1 kommentar:

ansj sa...

Det här inlägget är grymt deprimerande! =(