tisdag 25 augusti 2009

Laddar inför auktion

Idag har jag inventerat bland Sebastians urväxta kläder - hujedamej vad mycket man samlar på sig... Jag fick nämligen tips av Björns jobbarkompis om att den 19 september har Plagg & Tragg sin årliga barnklädesauktion här i Tallparken, en auktion som jag hört av flera olika är väldigt uppskattad.

Som jag har förstått det så märker man de kläder man vill sälja, sätter ett utropspris (ca 10-20 kronor) och sen auktioneras dessa ut under dagen, samtidigt som jag själv kan buda på andra intressanta kläder.Min tanke är att i princip byta ut Sebastians gamla kläder mot andra större samt kläder till Felicia.

Ett miljövänligt, billigt och roligt sätt att uppdatera barnens garderober. Roligt ska det bli också =)

1 kommentar:

ansj sa...

Mycket bra! =)
Har inte hört om auktion förut, men bytardagar, men tanken är väl densamma =)