tisdag 29 juni 2010

100 vuxenpoäng!

När vi flyttade tillbaka till Vinslöv efter den 5 år långa vistelsen i Norrland lovade jag mig själv att aldrig besöka "Frillan" eller Friluftsbadet som det heter. Varför jag bestämde mig för det minns jag inte. Jag har ett svagt minne av att jag tyckte det var töntigt,litet och ett badbesök där var höjden av vuxenpoäng.

Nu 5 år senare så är jag av en helt annan åsikt. "Frillan" är väldigt praktiskt av flera olika anledningar:
  • Det är på cykelavstånd. Det tar 5 min att cykla ner.
  • Billigt, 15 kronor för mig och barnen går in gratis
  • Lummigt, vilket innebär gott om skugga för känsliga små barn
  • Lagom med folk. Man behöver inte sätta på barnen illgröna shorts alternativt reflexväst för att kunna urskilja dem i barnhopen
  • Lagom stort, inom en area på 5 meter kan både mys i gräset och bad i barnpoolen rymmas

Att man sedan ibland är tvungen att behöva vara badpolis och ryta åt ungdomar som helt plötsligt tycker att barnpoolens minirutschkana är dökul och dessutom tar upp all plats för de små är sånt man får räkna med. Förövrigt kan jag inte säga annat än att det är med stolthet i bröstet jag andäktigt tar emot de 100 vuxenpoäng som ett badbesök på "Frillan" inbringar och ännu fler poäng lär det bli under sommaren för till "Frillan" åker vi gärna!

1 kommentar:

ansj sa...

Såg du att jag har lagt in bilder från lastningen (och ridningen) på fejjan? det är bara att ta de bilder som du vill ha =)