måndag 30 augusti 2010

Kommit till rätta

Här sitter jag och muttrar över att det är dålig uppdatering på en del bloggar och sen är jag lika dålig själv. Mitt sista inlägg är en vecka gammalt, inte bra!

Dagisinskolningen är tillända och Felicia verkar trivas riktigt bra på dagis. När vi lämnade henne idag så grät hon en skvätt, vilket skär i ens hjärta men så fort vi gick ur rummet så tystnade hon. Fröknarna bekräftade när jag kom för att hämta idag att hon minsann strålar som en sol mestadels av tiden på dagis, med undantag för när något går henne emot, då blixtrar det ett tag men sen blir det bra igen.

Sebastian har jag inte varit ett dugg orolig för då jag vet att han trivs väldigt bra med sina kompisar och alla dess upptåg. För tillfället så går han bara och väntar på att det ska bli onsdag och han ska få ta på sig sin träningsoutfit och börja på brottning tillsammans med två av sina bästa kompisar. Hela sommaren har han tjatat om att han vill börja på fotboll och handboll, men då måste man ju vara fem år, så detta år får det bli brottning och sen får vi se till nästa höst om han kan få börja på fotboll.

( Fotboll i all ära.. men frågan är om det inte bor en liten ryttare inom honom ändå...)

1 kommentar:

ansj sa...

Jag har tappat blogginspirationen helt...=/

Skönt att det fungerar bra på dagis! =) Och Sebbe sitter ju som ett smäck i sadeln, klart det blir en ryttare av honom! =D
Frågan är dock om det inte är smartare av föräldrarna att sickta på fotbollskarriären. Där finns ju massor av pengar att tjäna och ett par fotbollsskor kan inte va så dyrt att köpa! ;)