fredag 3 juni 2011

Äntligen igångsättning!



Äntligen har vi kunnat sätta igång Aladdin igen och förra veckan började vi så smått med travinslag i den vanliga skritturen. Då red jag bara på rakt spår i skogen men i skrittarbetet provade jag och flytta honom lite sidvärtes också och det fungerade bra.

Då kändes han fräsch och framåt men betydligt stelare när jag försökte ställa honom åt vänster jämfört med höger där han var hur mjuk som helst. Korsförlamningen visade sig ju också mest på höger bak och när jag ställer honom åt vänster är det ju också höger bak som måste skjuta på lite extra.

Igår så red jag den vanliga Galgbacksturen men la in lite mer travarbete och krävde också att han skulle arbeta på ordentligt i form och med ordentligt påskjut. Döm om min förvåning när han gick riktigt bra med just ordentligt påskjut men ändå inte för stark framåt. Han var också betydligt lättare att ställa åt vänster jämfört med i torsdags.

Igår kände jag för första gången på 1 månad att jag vågade rida ordentligt och att Aladdin faktiskt börjar kännas precis som innan korsförlamningen. Imorgon blir det ytterligare en tur i skogen och sedan på torsdag blir det en tur ner till klubben och lite lättare dressyrarbete. Som jag har längtat efter detta :D

Inga kommentarer: