tisdag 28 juni 2011

På gång igen!


I torsdags kunde jag och Aladdin äntligen vara med på dressyrträningen för Helen igen och det känns som att vi är på gång igen. Aladdins styrka byggs upp successivt och det märks att han orkar mer och mer för varje pass. Även om vi inte riktigt är där vi var innan han blev dålig så var jag ändå förvånad över att träningspasset i torsdags kändes så bra ändå. Jag var bergsäker på att han skulle kännas stelare och segare än vad han gjorde. Nu fungerade grunden bra och han lyssnade bra på både på framåtdrivande och förhållande hjälper och gjorde det jag bad honom om.

Ikväll blir det till att rida ner på banan igen och återigen arbeta lite dressyr. Då ska jag fokusera på att hålla mina händer stilla och framförallt tänka på min vänsterhand som gärna flyger upp då och då.

Även om det är soligt och varmt nu och jag inte är så tävlingssugen för tillfället så kan man inte undgå att spana lite på tävlingsterminen framöver och så här ser vår preliminära tävlingstermin ut för juli-sep:

v 29 23/7 Gärds LC:2 och LB:2
v 33 20/8 Hässleholm LB:1 och LA:1
V 35 3/9 Sösdala
V 36 10/9 Vinslöv

Innan det är dags för tävling så gäller det bara att stärka, bygga upp och förbättra för att därmed också kunna komma upp lite i procenten. Målet är att höja procenten och att minst ligga på 63-64 % jämfört med 61 % som vi i snitt har hamnat på nu.

Inga kommentarer: