fredag 5 augusti 2011

Dressyrträning

Höstens första dressyrträning för Helen Persson avlöpte igår kväll och Aladdin gjorde det han skulle men jäklar vad jag fick jobba. Varenda steg fick jag skänkla på honom så han inte tappade energi helt och dog av, något som jag inte är van vid att behöva göra när jag rider honom.

Överlag blev det till att fokusera på att rida med böjda armbågar och inte låta Aladdin dra tyglarna ur händerna på mig och samt se till att inte slacka med tyglarna. När jag väl fick honom inramad så gick han i en bra form och var fokuserad. Han var inte speciellt motsträvig förövrigt mer än att energin saknades så det får nog bli lite översyn av foderstaten samt att han får komma in ett par timmar innan vi ska träna och vila lite.

Sebbe och Aladdin

1 kommentar:

Linda sa...

Vilken supersöt bild :-)