tisdag 16 augusti 2011

My little pony

Visst är det roligt att se att ens gamla älskade leksaker kommer till användning och sprider glädje igen.
Trots att det var över 20 år sedan jag lekte med dessa och att de legat nerpackade på vinden luktar fortfarande denna lilla ponny jordgubbsglass.

Min allra första my little pony:
















Enhörningsponnierna med Moondancer och Majesty i täten:

"My first teeth"-ponnyn till vänster:

 Jag var helt besatt av My little Pony när jag var lite och har inte bara hästar sparade utan också muggar, spel och till och med en pennvässare. Det var dock med sorg i hjärtat jag var tvungen att slänga "Drömslottet". Plasten hade tyvärr börjat ge sig och hur gärna jag än ville så gick det inte att rädda :( Kvar finns dock både "Stallet", "spiltan" och "Baby-huset", men det får jag nog vänta med att ta ner från vinden tills vi rensat ur lite andra saker från Felicias rum.

Minns ni introt förresten?

1 kommentar:

Sandra sa...

Jaaa! Jag har också den som luktar glass, eller vad det nu är. Hittade den i lådan nu när vi flyttade och hela kartongen stank av ponnyn. :)