tisdag 30 augusti 2011

Rida utan plastrong = bryta mot TR?

Jag upptäckte häromdagen när jag tittade lite på tävlingsregementet i dressyr att jag nog har brutit mot reglementet när jag har tävlat dressyr. Jag har nämligen ridit i ridkavaj och tävlingsskjorta men helt missat att man måste rida med plastrong.

Tävlingsregemente dressyr
Mom 221
Ryttarens utrustning
Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad och sporrar. Riddräkt består av
ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt ljus polotröja eller ljus skjorta med ljus krage, vit slips eller vit plastrong.
Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg, knäppt fram och försedd med öppet sprund
i rygg eller båda sidor. Jacka som slutar vid midjan räknas ej som ridkavaj. Fr.o.m.
Msv A är ridfrack tillåten.


Ska jag tolka det som att jag kan bli utesluten om jag inte rider med plastrong?

4 kommentarer:

Maria sa...

Så som jag har tolkat TR, måste man ha skjorta med vit krage ELLER vit plastrong. Så jag tror inte att du kommer bli utesluten för att du inte har plastrong... Jag har alltid ridit enbart med skjorta och ingen har sagt något.
Men jag kanske oxå tolkar TR fel :0

ansj sa...

Hörru svenskläraren... kommatecken som efterföljs av "eller" läses alla som "eller".
"ljus skjorta med ljus krage, vit slips eller vit plastrong."

Blir ju alltså: ljus skjorta med ljus kragare eller vit slips eller vit plastrong. =)

Så du kan lugnt tävla på med din vita krage =) Lycka till i helgen!

Mittlivblandungarhundarochhastar sa...

Tack Anso! Även en svensklärare kan ibland ha problem med språket ;)

Tack för lyckönskningen :D

Linda sa...

Jag tolkar det som att du måste rida med slips ;)