lördag 13 augusti 2011

Rosdahls Garden och Spa

Igår lämnade jag och min älskade man våra barn till svägerskan och begav oss sedan iväg till Örkelljunga för ett inbokat besök på Rosdahls Garden och spa. Björn har varit där tidigare och tyckte det var så mysigt att han direkt bokade en tid till oss båda.

Det speciella med Rosdahls Garden och spa är att det inte är som vanligt fotbad och fotmassage utan här är det istället ett femtiotal doktorsfiskar som gör jobbet.
Till en början så kittlas och pirrar det så mycket i fötterna att jag knappt kan hålla kvar dem i karen men efter en stund så slappnar jag av och då är det bara hur skönt som helst.
Doktorsfiskarna är faktiskt ganska gulliga också och jag kan i alla fall inte bara blunda och njuta utan jag är så fascinerad av fiskarna att jag studerar dem ingående hela tiden medan de putsar mina fötter. Skönt är det i alla fall och efter 30 minuter i karet så avslutar Anna-Karin Rosdahl behandlingen med att massera och smörja i våra fötter. Även det fantastiskt avkopplande och behagligt.

Innan vi går därifrån så stoppar jag ner ena handen i karet också och genast flockar sig fiskarna runt handen och börjar putsa.

Resultatet då? Jodå mina fötter är så mjuka och fina och för en gångs skull så luktar de riktigt gott också. Det här kommer vi definitivt att göra om igen.

1 kommentar:

Linda sa...

Nej så häftigt. Skulle jag vilja testa nån gång!