söndag 11 september 2011

Magisk plastrong?

Det var nog något magiskt med den där plastrongen som jag införskaffade i all hast i fredags. Min kära tränare gav nämligen mig rådet att för att ta mig upp ur 61 % träsket skaffa en plastrong och därmed basta. Sagt och gjort så införskaffades en sådan och i morse bar det av till Ringsjöortens ryttarförening där vi  skulle rida LB:1 och debutera LA:1. Med på tåget var också min kära svägerska och hennes härliga dotter. Dessa två debuterade som hästskötare och klarade uppdraget med bravur.

Första klassen LB:1 gick rätt bra men ett onödigt missförstånd i ena galoppfattningen drog med sig två 4:or och där rök förmodligen placeringen. Slutresultatet blev i alla fall 63 % och en niondeplats av 23 starter.

Efter en lagom paus så var det dags för debuten i LA:1 och hela programmet flöt på bra. Jag var så nöjd när jag red ut från banan och ännu mer nöjd blev jag när jag fick protokollet: 247 poäng och 65 %. Mitt mål var att rida på godkänt alltså 60 % och det slog vi med råge. Allt som allt räckte poängen till en femteplats av åtta starter men marginalerna var inte superstora. De två som var placerade hade 68 % så det kändes bra.

Summa summarum så är det alltid surt när man inte får någon rosett med sig hem men idag spelade det faktiskt inte så stor roll, LA:ritten förgyllde hela tävlingsdagen och Aladdins galopp var fantastisk idag. Dessutom känns det för jäkla skönt att ha tagit sig upp ur 61% träsket och kanske var det den där plastrongen som hade ett finger med i spelet ;)

4 kommentarer:

Mia sa...

Grattis till de fina % en :D

ansj sa...

Haha, härligt! Grattis!!!

Linda sa...

Grattis!

Sara-Sofia sa...

Vad roligt, grattis! :)