söndag 25 september 2011

Tävling i Vinslöv

Tävling i Vinslöv igår och för att sammanfatta dagen så var jag så otroligt nöjd med Aladdin. Han var koncentrerad, lydig och positiv både på framridningen och inne på banan i båda klasserna. LB:1 flöt på riktigt bra och jag var väldigt nöjd när jag red ut ifrån banan. Resultatet blev 187 poäng och 64,5 %, 11 stycken 7:or och 6 stycken 6:or i bedömningen. Lite märkligt kändes det dock i det allmänna intrycket där vi fick en 7:a på gångarterna och sedan tre stycken 6:or på de tre andra bedömningarna. Med tanke på den övervägande delen 7:or i alla bedömda moment borde vi ha fått fler sjuor på det allmänna intrycket, men men så är det i bedömningssporter. Poängen räckte i alla fall till en 7:e plats av 15 starter och den som vann red på ca 69 %.

Protokollet från LA:1 innehöll lite mer blandade siffror; allt från 8:or på ryggningen och skritten till en 4:a i ena galoppvolten där Aladdin snubblade till. Överlag skötte han sig otroligt bra här inne också även om han kändes ganska trött i höger galoppen. Resultatet blev 62 % och en 5:e plats av 12 starter, vilket jag är otroligt nöjd över. Mitt mål med dressyren har varit att rida på godkända procent i LA:1 och för två år sedan kändes det väldigt avlägset. Nu är vi där och det känns fantastiskt. Nu är det bara rosetterna som saknas...

2 kommentarer:

Anna sa...

Bra jobbat!! Snart kommer rosetterna ska du se!! Jag längtar efter också lite rosetter nu! Men nån gång kommer det väl! :)

Jejje sa...

fina bilder:)vilken tjusig häst:))kramar från norr