söndag 29 januari 2012

Behaglig helg!

Lagom till den antågande helgen så frisknade Felicia till och kunde njuta av en helg utan höstblåsor och feber.

Igår begav vi oss tillsammans med kära vänner till Björkvikshallen i Höör för härligt bad och vattenrutschkaneåkning och alla barnen och vi föräldrar njöt i fulla drag av det varma vattnet. Utomhus har temperaturen dock legat på några minusgrader och snålblåst! Inte alls lika behagligt.

Innan badet passade jag på att morgonfodra i stallet, släppa ut hästarna och rida ett dressyrpass på en nyvaken och aningen förvånad Aladdin. Kvällen avslutades sedan i Tormestorp med kinamat, trevligt sällskap och mycket skratt.

Idag blev det ingen tidig morgon utan snarare en lång härlig sovmorgon och en lika lång frukost. När Björn och barnen begav sig till simskolan passade jag på att lyssna igenom texterna till det nationella provet i svenska. Jiihaa! Vilket söndagsnöje....

För att inte helt säcka ihop efter 1 timmes intensivt lyssnande tog jag hundarna och begav mig ut på en promenad. Kallt men uppfriskande! Resten av eftermiddagen gick åt till att förbereda inför veckan; storhandla, betala räkningar, packa dagisväskor etc. Det är lika roligt jämt.

Nu sitter jag här i soffan och laddar inför en ny arbetsvecka och ber en bön om att våren och värmen ska återvända. Snälla!

Inga kommentarer: