tisdag 3 januari 2012

Fix inför den stundande tävlingssäsongen

Äntligen verkar det som att min förbaskade förkylning har släppt taget om mig och krafterna börjar återvända. Den senaste veckan har jag blivit trött och matt av minsta lilla ansträngning och jag är så förbaskat trött på att känna så. Även Björn den stackaren har varit sjuk hela julledigheten och efter att ha sovit 16 timmar i sträck tvingade jag honom till doktorn. Väl där ordinerades en 10-dagars pencillinkur för bihåleinflammation, så inte konstigt att han var hängig den stackaren.

Med nytt år kommer så klart nya planer, löften och mål och mitt löfte till mig själv är att få upp mig själv i mycket bättre kondition. Jag tänker ju hela tiden att Aladdin ska vara i toppform men om vi ska kunna göra bättre resultat detta året så måste även jag bli i bättre trim. Jag vet i och för sig inte hur många gånger jag har lovat mig själv att komma igång och springa och dylikt men aldrig hållit det. Detta året ska definitivt bli annorlunda och jag ska nå mina mål!

Än så länge är det ett tag till den stundande tävlingssäsongen drar igång, men jag har redan varit inne och spanat lite på tävlingsterminen. För perioden feb-april kommer vi eventuellt att åka på dessa tre tävlingar:

 v 10 11/3 - Osbyortens ryttarförening
v 11 16/3 - Hässleholms Hästsportförening
v 13 31/3 - Vinslövs ryttarförening


Innan dess måste jag dock ta tag i Aladdins hästlicens. Hästlicensen behövdes ju tidigare inte på lokala tävlingar men med Ridsportsförbundets nya påfund så måste alla som ska tävla oavsett nivå betala in 200 kr i hästlicens per häst/år. Min licens måste också fixas och här har ju faktiskt Ridsportförbundet varit snälla nog att ge mig möjlighet att antingen betala in hela licensen direkt på 750 kr eller låta mig "avbetala" den för en summa av 150 kr per tävling. Det känns som att det lättaste är att betala in hela summan på en gång så är det klart, men bara av principskäl så måste jag testa det andra sättet för att se hur och om det funkar.

Viktigast av allt innan jag och Aladdin kan ge oss ut och tävla är dock att vi är i form så först och främst får det bli ett dressyrpass nere i ridhuset idag.
Bild från tävlingen i Sösdala i höstas  Fotograf: Linda Persson










1 kommentar:

Anna sa...

Vet hur det e! :) Lovar mig själv hela tiden att börja springa eller köra spinning... men när och hur skulle man orka med det liksom... :O