onsdag 25 januari 2012

Ett steg närmare den stundande tävlingssäsongen

I förrgår fixade jag och M. Aladdins hästlicens så nu är den inbetald och klar.

Förra veckan passade jag också på att anmäla mig till den extrainsatta dressyrträningen för Yvonne Österholm nästa torsdag. Jag är ju helt såld på min vanliga tränares idéer men det är kul att testa på någon annan någon gång också och nu subventionerade klubben priset så det bara kostade 150 :- för ett pass. Alldeles lagom.

Torsdagen därpå sätter den vanliga dressyrträningen för min ordinarie och fantastiska tränare Helen Persson igång och jag är verkligen laddad.

Målen för denna termin är att:
  • Förbättra min sits så den blir effektivare och stadigare - konkret exempel är att inte falla framåt i övergångar eller i galoppfattningar.
  • Förbättra kvalitéten på öppnorna och slutorna.
  • Öka styrkan i galoppen så vi dels orkar samla ännu mer och dels att vi förbättrar våra galoppökningar.
Min sadel är förresten såld också så nu är jag på jakt efter en Cobra, Jaguar eller Harry Dabbs i stl MW, 17,5 tum. Dock känns det som att dessa sadelmärken är svårt att få tag i på begagnatmarknaden och prisklassen överensstämmer inte riktigt med den summa som jag är villig att lägga. (Max 5000)
 Så det får nog bli att rida ett tag i Piabsadeln som är skön och ligger bra men inte ger mig tillräckligt bra stöd för benen. Hojta om ni nosar upp något intressant objekt. 
Från och med den 28 januari börjar Osbyortens Ryttarförening att ta emot anmälningar till sin lokala tävling den 11/3 och då ska jag anmäla till LB:1 och LA:1.

Nu blir det till att samla inspiration till det kommande dressyrpasset jag och Aladdin ska ha nere i ridhuset på torsdag. Vilken tur att Hästmagazinet har gett ut denna tidning med massor bra övningar.

4 kommentarer:

Anna sa...

Vart inspirerad, så nu hat jag beställt den där tidningen!!! :D

Linda sa...

Jag betalade 10 för min Cobra, och den är värd varenda spänn :-) Men tror det blir tufft att hitta någon utav dom märkena för under 5 :-/

Mittlivblandungarhundarochhastar sa...

Har hört mycket bra om Cobra så får väl öka budgeten lite så det kan bli en sån ;)

Linda sa...

http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=376693 . Bra pris..