måndag 30 januari 2012

Stor skillnad

Dagligen så följer jag en hästblogg där Anna berättar om sin vardag med sin häst Salchow. Anna bor i Stockholmsområdet och i veckan skrev hon ett inlägg om anmälningshetsen i deras område. Till en lokal tävling hade över 40 ryttare anmält sig inom loppet av 1 1/2 minut! Idag när jag loggade in på tävlingsdatabasen såg jag att 2 ryttare hade anmält sig till Osbyortens tävling i mars och deras anmälan kom upp igår.

Vilken tur att man bor här nere i Skåne och inte behöver uppleva den anmälningshets som jag verkligen förstår uppkommer när det är få tävlingar och många tävlande. Frågan är hur man ska komma till rätta med problemet.

Jag har inte tillräckligt med bakgrundsfakta för att uttala mig om vad det kan bero på, men jag gissar på det gamla vanliga; svårighet att få folk att ställa upp som funktionärer, få eldsjälar som vill hålla i tävlingar. Har jag fel eller vad tror ni angående problemet med anmälningshetsen i Stockholmsområdet?

Inga kommentarer: