söndag 31 januari 2010

Ännu en vecka går mot sitt slut

Som alltid har veckan försvunnit i en rasande fart och jag har överlevt min gräsänklingshelg. Spenderarbyxorna har varit på hela helgen och det har blivit både köp till akvariet och till hemmet, att gå på IKEA är en dröm för själen men en mardröm för plånboken. Så nu simmar två stycken nya scalarer i akvariet och Sebastians rum har fått sig en nyare look, riktigt nöjd är jag.

Imorgon är det ny vecka och nya tag. Direkt efter jobbet blir det ut till stallet och planen är att rida lite dressyr. Vi behöver jobba igenom alla gångarter och få till lite mer lösgjordhet inför torsdagen så jag hoppas snöyran håller sig borta så man kan rida i någorlunda hyfsat väder.

Wilmas infektion verkar ha släppt och hon börjar se fin ut igen i ljumsken. Tuva däremot har dragit på sig samma skit och jag tyckte att det började ge med sig och se fint ut för att i nästa stund upptäcka två fula områden på svansen och baken som ser allt annat än trevliga ut. Nu blir det en vecka till med tratt för henne och fortsatt sårvård. Nu gäller det bara att se till att Wilma inte är och slickar på Tuvas sår, vilket hon väldigt gärna gör...

Dags nu att fortsätta min läsning av Lapidus "Snabba cash".

Inga kommentarer: