lördag 9 januari 2010

Kall start...

Starten på det nya året kunde blivit bättre... Sebastian fick falsk krupp, vilket gjorde att han fick en fruktansvärt otäck hosta främst på nätterna och en annan blev genomförkyld. De där förkylningarna verkar vara vår familjs förbannelse, den enda som klarar sig undan är Björn det är nämligen sällan han blir riktigt förkyld. Jag hade gladeligen bytt ut mitt svininfluensavaccin mot ett förkylningsvaccin, undrar när ett sådant framställs?

Förövrigt har kylan och vintern verkligen tagit Skåne i sitt grepp och verkar aldrig vilja släppa taget. Igår kväll var det riktigt kallt, närmare -17 grader... brrrrr!!! Det är rena rama norrlandstemperaturer här nere för tillfället. Det positiva är dock snön, vilken inbjuder till härlig pulkaåkning, en aktivitet som är lika rolig för både stora som små =)

I dessa kalla vintertider gäller det verkligen att pälsa på sig ordentligt när man ska ut och rida. Aladdin har fått lite välbehövlig vila de senaste två veckorna, men för att han inte ska bli alltför rastlös så har vi skrittat ut honom ett par gånger i veckan. När man sitter på en häst som rör sig i skritt är det inte många kalorier man förbrukar och inte mycket värme man producerar heller. I förrgår när jag och Lisa var ute och red så hade jag underställ, ridbyxor, dubbla par strumpor varav ett par var raggsockor, ytterligare två par tröjor , jacka samt vinterhandskar och naturligtvis min älskade rumpvärmare men efter 45 min kände jag ändå hur kylan började krypa in under kläderna. Jag som gått och hoppats på snö är rätt så nöjd nu så om det kunde hålla sig på -2 grader några veckor nu och snön får ligga kvar så är jag rätt nöjd, men kallare än så behöver det absolut inte vara :S

Ikväll väntar kalas härhemma för mig som fyller 28 på måndag, samma dag som även jobbet börjar. Någon ångest för åldern och jobbet finns där knappt, lite kanske. Åldern är det inga problem med och ångesten för jobbet brukar försvinna efter någon vecka när man kommit in i allting och vant sig vid tidiga morgnar.

Dags nu för att masa sig upp ur den varma gosiga sängen och duka fram lite frukost och sen blir det till att bylsa på hela familjen och bege sig ut i pulkabacken igen =)

Inga kommentarer: