torsdag 28 januari 2010

Utmärkelse!


Jag har fått en utmärkelse av fiktionista med motiveringen: Mitt liv bland ungar, hundar och hästar är en blogg som skrivs av en god vän till mig och precis som bloggtiteln avslöjar handlar den om hennes vardag. Ibland kan man få ett och annat boktips också.

Att få en utmärkelse är oerhört roligt och peppar mig verkligen till att ytterligare utveckla och förbättra bloggen och dess innehåll!

Tack fiktionista!


Jag i min tur ska dela ut samma utmärkelse till sju andra bloggar som jag tycker om.Innan jag delar ut mina utmärkelser så ska jag berätta sju (intressanta) fakta om mig själv:

1. Gillar kortspelet "plump" och jag är faktiskt rätt duktig på det!
2. Jag kan inte göra inbakade flätor... det är därför Aladdins knopp i pannluggen alltid blir så ful
3. Jag började första klass vid sexårs ålder, vilket var kanon tills alla fyllde 18 år och fick gå på krogen. Som tur var var vakterna på Björket rätt överseende...
4. Margit Sandemos "Sagan om Isfolket" var mina absoluta favoritböcker hela tonåren och har fortfarande en liten gömd plats i mitt hjärta.
5. Drömmer om att någongång skaffa egen häst igen
6. Extraknäckte som Kvällspostenförsäljare i min ungdom
7. Var en gång för länge länge sedan med i Model Searchs kvaltävling på Björksäter och kom trea.

7 bloggar som jag vill nominera:

1. Cicci Eurenius - den blogg som jag alltid kollar in först. Ofta uppdaterad, välskriven, många fina bilder och en massa hästsnack! Här får du följa skribentens vardag bland Flyinges stallar och hästar.

2. Havrepappan. Humoristiskt, oklanderligt och rättframt. Havrepappan tar upp allt som har med ridsport att göra och synar det från alla håll och kanter.

3. Anso. Anso skriver om sin vardag med plugg och dräktig pålle. Fina bilder och ofta uppdaterad. Jag väntar med spänning på gulliga fölbilder fram emot våren.

4. Fiktionista en supersnygg blogg, skrivs av en mycket trevlig kollega till mig, som innehåller riktigt bra recensioner och boktips.

5. Mia: Ambitiös och duktig dressyrtjej beskriver sin vardag som kantas av den superfina pållen Radon. Välskrivet och engagerande och jag ser fram emot att läsa om framtida tävlingar och resultat.

6. Helgfilosofen. Helgfilosofen tar upp allt mellan himmel och jord och dissekerar det utifrån och in. Skrivs med vass skärpa och med glimten i ögat.

7. Zahlo. Av en ren slump halkade jag in på denna sida. Fantastiska bilder och videos som får en att önska att man själv och pållen fick stå som objekt till denna duktiga fotograf.

Slutligen, reglerna när man accepterat utmärkelsen är följande:Kopiera "awarden" till din blogg.
Länka till den som gav dig "awarden".
Berätta 7 intressanta fakta om dig själv.
Välj 7 andra bloggare som du skickar "awarden" vidare till och länka dem.
Skriv en kommentar i deras bloggar så att utmärkelsen uppmärksammas.

1 kommentar:

Fiktionista sa...

Jag har heller aldrig kunnat göra inbakade flätor ;D

Tack för utmärkelsen och motiveringen!