lördag 8 maj 2010

Det går framåt så sakteligen...

Efter ett mycket trevligt besök hos Anso med god kladdkaka, fölmys och skratt var det dags för programridning igår kväll. Målet var att rida bättre än sist då vi fick ihop 183 poäng vilket resulterade i 61 %. Detta var sista omgången av vårens programridningar som arrangeras av dressyrsektionen. Ett mycket bra initiativ då man först rider programmet och sen får feedback på vad som gått bra och vad som kan förbättras.

Programmet flöt på bra och vi klarade oss utan några missar och t.o.m diagonalen i mellangalopp gick bra utan några byten eller omslag. Det vi tappar poäng på är övergångarna där jag tappar Aladdin och han blir lite mot hand stundtals, något som vi måste jobba vidare på för att komma upp i poängen. Allt som allt fick vi denna gång ihop 186 poäng dvs. 62 % så det går så sakteligen framåt i alla fall. Nu är det bara att jobba vidare och få till ännu mer bärighet och stadga i formen.

Trots att det bara var en programridning igår så passade jag på att damma av de vita ridbyxorna samt inviga mina nya vita ridhandskar som jag efter en mycket tydlig uppmaning av min tränare tvingats inhandla ;) Så nu är det konstaterat; jag har gått från att vara en hoppnisse till en fullfjädrad dressyrtant och nu är jag så sugen på att komma ut och tävla på riktigt, det är ju så oerhört roligt!

Inga kommentarer: