lördag 29 maj 2010

Lastning del VII och VIII

Innan träningen i torsdags så lastade jag och då jäklar gick det riktigt bra. Aladdin var cool och avspänd i släpet och det var inga som helst problem. Jag kunde backa honom ett steg både bak och fram utan några problem och sen stod vi en god stund inne i transporten lugnt och fint. :)

Träningen gick också rätt bra, förutom att min hjärna ibland snurrar till det totalt... hmm.... förvänd galopp vilket håll ska hästen vara ställd åt och hur fasen fattar man höger galopp i vänster varv.... Jaja när hjärncellerna började samarbeta igen fick vi till det så kändes bra.

Imorse var syrran och jag ute och lastade idag igen. Syrran fick vara kamikazepilot och gå fram och tillbaka lämmen när Aladdin stod inne i släpet, allt för att han ska vänja sig vid öjud där bak men ändå fokusera framåt. Både han och syrran var duktiga och det fungerade bra, sen fick Aladdin någon knäpp och fick för sig att det var döläskigt i släpet och backade ut men när jag röt till gick han direkt in igen och stod lika lugnt och fint som i torsdags.

Nu känns det i alla fall som om det går framåt med lastningen och han blir mer och mer avspänd för varje gång som går. Planen är att lasta igen på måndag och sen på onsdag stänga om honom och här känns det som om antingen går det rent åt helsike och han sparkar itu hela släpet eller så går det kanon... men vad fasen man måste ju prova annars får vi ju aldrig veta...

Håll alla tummar och hovar därute i cyberrymden att det går bra ;)

Inga kommentarer: