måndag 11 oktober 2010

30 år och en hejdundrande fest!

Min älskade man fyllde 30 i torsdags och i lördags var det dags för kalas och fest för att fira den nyblivna "gubben". På eftermiddagen kom släkten och firade och det vankades smörgåstårta och chokladtårta till efterrätt. Lagom till klockan sex så droppade gästerna av en efter en och våra kära barn åkte hem till farmor och farfar tillsammans med sina kusiner.

Sedan var det dags att ladda om till rond två då det yngre gardet kom. Bort med finporslinet och fram med vin och annan alkoholhaltig dricka, sen var det full fart för fest. I goda vänners lag och med en och annat glas vin för min del så var festen i full gång och jag hade riktigt roligt.

Som alltid är det ju ett väldigt projekt med fest när man är småbarnsförälder, barnvakt behövs ju både på kvällen och en stund dag efter. För min del gör detta att när det väl är fest så är det fest och då är det bara att njuta av friheten och ha så roligt man kan och det hade jag verkligen. Klockan halv fyra stupade jag i säng och det märktes minsann dagen efter. Herregud vad sliten jag var. Nu är det måndag kväll och jag börjar sakta men säkert återuppstå och bli mig själv igen. Men så kan det vara och så ska det vara när ens man fyller 30!

Om 1 1/2 år är det min tur och jag lovar att ha precis lika roligt då som jag hade i lördags.

1 kommentar:

ansj sa...

Jag ska ladda till din 30års fest istället.. jag har varit extremt opartig på senare tid. Men det kanske har ändrat sig om 1,5 år =)