tisdag 3 maj 2011

Idag kom äntligen mina Traderafynd!

Tradera är verkligen ett genialt koncept och de som går i tron att det bara är gamla slitna saker som säljs där har helt fel. Här kan man göra hur många bra affärer som helst både på nya och begagnade artiklar, bara man har tid att bevaka auktionerna hela vägen ut.

Lite förtretligt kan det vara om man förlorar en auktion i slutminuten. Detta hände mig gällande ett par nya helskodda ridbyxor, vilka jag hade bevakat och budat på en hel vecka. I sista minuten bjöd en annan köpare över mitt bud med fem kronor och det grämde mig fruktansvärt, dålig förlorare som man är.

En del auktioner har jag dock lyckats ro i hamn och de senaste är dessa två som kom hem idag; ett set sprillans nya Premiere transportskydd och en groomingbag från Pfiff, även den helt ny, allt till en summa av 224 kronor.

Transportskydden är av den korta modellen och jag har tidigare alltid föredragit de långa modellerna av transportskydd, men på Aladdin fungerar de korta plus boots bäst i transporten. Nu ska jag bara hitta ett nytt matchande fleecetäcke också sen är transportsutrustningen komplett.

Groomingbagen kommer att bli kanon på tävling, då hela bagaget på bilen brukar se ut som ett slagfält med alla smågrejer som ska med. Nu kan jag samla allt från pass, borstar, snoddar, plånbok och kexchoklad på ett enda ställe :)

Nu ska bara fina Aladdin bli frisk också så att vi kan använda grejerna framöver!

1 kommentar:

ansj sa...

Haha, tradera kan vara rent livsfarligt och beroendeframkallande!
Fina grejer, hoppas grabben blir bra igen snart =)