söndag 21 oktober 2012

Än är inte tävlingssäsongen slut

Redo för ett dressyrpass!
 Än är inte tävlingssäsongen slut och inplanerat för oss är KM (klubbmästerskapet) omgång 2 den fjortonde november, knockuotfinalen i Vellinge den 18 november samt den sista omgången av KM den 9 december.

I KM ska vi rida LB:1 och LA:1 och i knockoutfinalen blir det LB:3. Målet denna säsong var att rida en LA:3 på godkända procent och detta har vi tyvärr inte hunnit med ännu. Visst har det funnits möjligheter att rida denna klass på tävling men konkurrensen här nere är stenhård och denna säsong har jag varit mer sugen på att rida för placeringar och rosetter än bara godkända procent och därför har det inte heller blivit av att vi har ridit denna klass ännu.

För tillfället känns Aladdin riktigt fin och på träningen i torsdags kände jag att vi har tagit ännu ett steg i framåt. Idag red vi ett dressyrpass igen och jag försökte hitta samma läge som i torsdags. Utan hjälp från min duktiga tränare Helen Persson är det mycket svårare, men det kändes ändå rätt skapligt idag.

Då jag är iväg på lite andra håll kommer vi att missa de två dressyrträningarna de kommande två veckorna. Det känns alltid trist att missa träningar men jag får försöka att jobba honom ordentligt de andra dagarna jag rider. Vecka 45 tränar vi igen och då laddar vi för fullt för säsongens tre sista tävlingar.

Inga kommentarer: