fredag 11 januari 2008

Födelsedag!

Idag var det 26 år sedan man föddes!
Morgonen började bra med att Sebbe och Björn kom in med frukost på sängen och paketer =) Fick nya sporrar, nya ridskor och nya tyglar - precis vad jag ville ha =D Tyvärr var tyglarna i fel färg så vi får åka och byta på söndag, men blev ändå jätteglad. Bjrön har ju gnällt om att jag bara önskar mig "tråkiga" hästgrejer, men som tur är insåg han att det var just det jag ville ha, så jag blev superglad. Får se vad man får för roligt imorgon när hela tjocka släkten kommer på kalas. Det kvittar hur gammal man blir, det är alltid lika kul att fylla år och få presenter.
Begav mig sen ut till stallet, Sebbe stannade hos farmor och farfar och busade. Red en lugn mysig tur i skogen idag. Fick vänta in Wilma hela tiden som inte alls verkade vara i form, hon lunkade på i maklig takt och såg inte alls pigg ut =S
Efter att ha handlat till kalaset imorgon så hämtade jag Sebbe och sen tog vi in posten. Döm om min förvåning när där ligger ett ÖPPNAT brev i lådan. Brevet var från mamma med födelsedagskort. Vi har sagt att vi inte ska fira oss, men det var inte därför jag blev förvånad utan för att brevet var uppsprättat och öppnat. Drog upp kortet och läste födelsedagshälsningen från mamma. Längst ner hade hon skrivit att hon skickat med två lotter och hoppades att där var någon vinst, men inte fan var där några lotter i brevet!
Antingen har något i hanteringen strulat så brevet har blivit uppsprättat och öppnat och lotterna har ramlat ur eller har brevet kommit fel och någon har öppnat det tagit lotterna och lagt det i min låda ja jag vete fan. men man blir ju irriterad. Om det nu är så att någon har öppnat brevet, hur fan kan man ta lotterna och sen ha gott samvete. Jävla idioter. Min förhoppning på det mänskliga släktet har definitivt minskat iaf =(

2 kommentarer:

Josefin sa...

Grattis på födelsedagen!!! =) Surt det där med lotterna!!

ansj sa...

Nä fy fan vad dålig stil!! nån jävel lär ju ha snott dem.. =(
Grattis igen!