söndag 27 januari 2008

Utmaning!


Fick en utmaning av Sandra http://mephala.blogg.se/ som innebär att jag måste berätta sju sanningar om mig själv. Hmmm...


* Är en listidiot... vilket innebär att jag skriver en massa listor om ex. vad som ska göras, matlista, peppinglista mm... helt sjukt jag vet.. men gör jag inte det blir jag helt galen och bara virrar omkring.


* Har ofta dåligt samvete, ofta för skitsaker...


* Älskar skräckfilm fast att jag inte borde titta på dem.. får nämligen alltid mardrömmar efter att ha sett den typen av film. Härom natten vaknade jag t.ex av at jag drömt om The Ring, fast att det var ca två år sedan jag såg den... den där Samara har etsat sig fast på min näthinna för alltid.


* Har fobi för att sitta ensam i offentliga miljöer. Bussstation och sånt går bra, men sitta ensam i en matsal eller på ett fik är höjden av ensamhet för mig och gör mig kräkfärdig.


* Är urusel på geografi... möjligtvis att jag skulle kunna alla namnen men placera ut dem korrekt... tror inte det...

* Skulle behöva gå i terapi för mina ätstörningar... Har blivit bättre de sista åren, men tidigare kunde jag hetsäta och sen gå och kräka... nu är kvällarna värst... alltid sugen på något sött... tror jag är sockerberoende... Gör även att jag blir så himla förbannad på mig själv. Vaknar man på morgonen och lovar sig själv att verkligen kämpa och lägga ner allt som heter godis, sött och onyttigt och vad händer på kvällen... jo visst fasen glufsar man... OND cirkel som just nu är den största utmaningen jag någonsin mött!



* Förstår egentligen inte att Björn har stått ut med mig i 12 år. Med alla mina utbrott, min rastlöshet och andra störda beteende. Älskar dig <3


Regler för denna utmaning:


Länka till den som utmanat dig

Berätta sju sanningar om dig själv

Utmana sju personer

Lämna ett meddelande till dem du utmanar

Jag utmanar: Anso, Katarina, Jossan, Mia, Johanna, + de tappra själarläser min blogg.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Haha och här ångrade jag att jag gick in på din blogg idag ;) Nä då ska väl försöka svara jag med!

I nuläget har jag inte tillgång till någon ridbana överhuvudtaget och hagen är också ett stort problem då de måste gå i skift.. jaja bara att gilla läget!

ansj sa...

haha den här måste jag klura på ett tag =P

Josefin sa...

Nu har jag svarat =) Var ganska så klurigt att komma på de sista faktiskt!

Josefin sa...

Haha, nä det är det inte många som vet =) Är väl inte lika hopprädd som vissa men rädslan finns dock där, men precis som du säger..adrenalinkicken när man tagit sig över är otrolig!!