torsdag 3 januari 2008

SNÖKAOSET I SKÅNE!

Jag kan garantera att det kommer stå så på löpen imorgon. Det har det gjort de tio senaste åren iaf. Verkar som om folk alltid blir lika chockade när snön äntligen kommer... Ja äntligen och äntligen är kanske att ta i. Visst är det mysigt med snö och stårlande solsken, tyvärr är det ju sällan så i Skåne. Här kommer snön, sen regnar den oftast bort lika snabbt igen och sen fryser det på det och så blir det isbana.
Ringde veterinären imorse och tänkte beställa ultraljud till Wilma. Djursjukhuset tog 720 kr!!! Hörde med mamma som tipsade om Hörbys veterinärstation som hon använt när vår tax var dräktig. Ringde dit och de hade en tid imorgon så det var bara till att boka in. Kostade 300 kr mer rimligt... SÅ nu får vi se om jag får några sura miner för att det är en blandrastik som jag parat och framförallt om där är några valpar. Lite nervös... om det inte skulle vara några valpar så känns det ändå skönt att kolla för Wilmas bakre spenar har svullnat upp och blivit mer rosa (ja, du hade rätt Anso hundars spenar blir mer rosa precis som katters vid dräktighet), vilket iofs är ett bra tecken men värre är att det liksom är två knölar under dem, i storlek som hallon ungefär... Kan ju vara mjölkkörtlarna som svullnat eller är det juvertumörer =S Får hålla tummarna att det är det förstnämnda.
Bara 9 dagar kvar til min födelsedag.. Där är jag som en riktig barnrumpa.. jag älskar att fylla år och öppna paketer. Högst upp på önskelistan står hästgrejer, vill ha nytt tävlingschabrak, nya tyglar och nya ridskor.. men men får väl se vad Björn hittar på för något.

3 kommentarer:

ansj sa...

wiiee :D hoppas på valpisar!

ansj sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Josefin sa...

åh, vad spännande! Hoppas att det finns några valpar i magen! =) Fin sidan blivit förresten!