lördag 26 januari 2008

Äntligen frisk fast nu är jag dålig...

Efter en vecka fylld av diarré, feber och hosta är Sebbe äntligen på bättringsvägen. Nu är han bara lite förkyld.. trist bara att jag blivit genomförkyld =( Hatar det! Skönt iaf att lilla killen äntligen får sova en hel natt i lugn och ro. Förövrigt har Sebbe börjat säga en massa nya ord: Kram, fisk, boll bl.a. men favoritordet är fortfarande hamra. Den där bultbrädan han fick när han fyllde ett är fortfarande favoritleksaken =)
Red lite dressyr i torsdags hemma på banan. Fick ju inte riktigt loss Cambello på träningen i tisdags. Lyckades bättre i torsdags och efter att ha analyserat mig själv kom jag tillbaka till det ursprungliga; jag är sned. I höger varv för jag fram min yttre axel vilket gör att höften flyttas frmåt inåt och jag tappar min ytterskänkel och när jag inte aktiverar det yttre bakbenet så tappar jag ytterramen på Cambello och han blir stel och stum i höger tygel. Så nu vet jag det... varför kan det inte vara lika lätt att INTE göra så nästa gång jag rider?
Sugen på ny tatuering förresten.. ska in på måndag till tatueraren och så ska vi skissa lite och justera lite på den jag tänkt mig... ska bli spännande. Hoppas bara att han får något återbud så jag kan få en tidigare tid än den jag fått: 18 april! Gahh.. långt dit... =(

Btw.. hoppas strömmen håller sig hela natten... för här stormar det...

1 kommentar:

ansj sa...

åh.. vad ska du tatuera för nått? =)
Är det fortfarande samma varv när du rider som är jobbigt?