onsdag 10 september 2008

Mot nya höjder!

Träning igår och förkylning som börja försvinna.. kände mig riktigt laddad är jag red ner. hade sällskap ner av Wolley, Annica och Pernilla. Skönt att slippa rida själv, mycket roligare när man kan snacka lite skit på vägen ner =)
Det märktes att Aladdin blev ordnentligt genomriden igår, han kändes mjuk och fin redan från början. Efter att vi värmt upp blev det jobb på volt och nu med tre studsar på volt. Mycket jobbigt tyckte både Aladdin och jag, men det gick faktiskt bra. Märktes dock stor skillnad i de olika varven. I vänster varvet är det mycket tyngre för honom, medans höger varvet är mycket lättare. Vi hann bli rejält svettiga bägge två innan vi var klara på volten.
När vi kommit in i andra andningen var det dags för lite mer hoppning. Räcke på diagonalen och sen vänster sväng till en linje på andra diagonalen. Linjen bestod av räcke tre galoppsprång och tvåkombination:räcke oxer med ett galoppsprång emellan. Nyttig övning då jag verkligen inte kunde sitta och ta i honom. Aladdin hoppade som en kanon och jag var själaglad. Lade sen till en oxer på ena långsidan med vattenmatta i. Var lite nervös när jag hoppade då höjden låg på 95 - 100 cm.. hmmm... längesen jag hoppade flera hinder i följd på den höjden.. snacka om töntigt men men så är det. Resultatet blev ju att jag pga nervositet klämde på honom lite extra då jag tyckte det kändes lite högt och brett på oxrarna.. något som verkligen inte hade behövts då han hoppade kanon och istället hoppade av lite väl långt ifrån ett par gånger. Vände sen på allt ihopa och hoppade allt baklänges, så man började på tvåkombination oxer räcke och sen tre till nästa räcke, sväng till oxer på långsidan och sen räcke igen på diagonalen.
Mitt hjärta satt i halsgropen hela tiden men fy satan vad han hoppade fint och jag är fortfarande lyrisk =D Känns som om jag red ihjäl en jäkla massa fjärilar i magen igår. Så nu jäklar är vi laddade till tusen tills nästa tisdag. Vill hoppa igen! Det är så himla roligt när man har en pålle som är lika på G som en själv=D

En låt som är så himla skön:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att det går så bra =D och ja den där låten är grym!

ansj sa...

hallå! vart är du? =P