onsdag 3 september 2008

Hektisk vecka!

Började måndagen med att vara hema från jobbet, Sebbe var nämligen fortfarande hängig och inte riktigt frisk. Själv hade jag värsta tandvärken och fick boka in en akuttandläkartid redan på tisdagen. (hur nu akut kan vara nästa dag????)
Tog det rätt lugnt på kvällen då Aladdin vilade. Själv föröskte jag kurera mig både från tandvärk och från den ankommande förkylningen som letade sig upp från hals till näsa =S
Sebbe piggande till så jag kunde åka till jobbet på tisdagen. Lite mör och hängig i och med förkylningen men kände mig ändå taggad inför träningen på kvällen. Var en helt genomförkyld grupp som träffades kl 7 i ridhuset. Emmy var genomförkyld, Anki hade tappat rösten, Mimmi var aningen febrig coh en annan hostade och snörvlade. Började rida frma på 20 ms volt med två bommar för att hitta rytmen. Aladdin har aldrig förstått meningen med såna övningar och var som vanligt seg och less just då. Arbetade sen samma övning i galopp med först 11 galoppsprång mellan bommarna och sen både ökade vi antalet samt minskade. Då vi alla var rätt sega i och med förkylningarna så turades vi om så två galopperade och två skrittade innanför för att sen bytas om. A-L kunde inte annat än skratta åt sin sjuka lilla trupp =D
När hästarna kändes lössläppta var det dags för att gå vidare med lite hinder. Red som på bruten linje både före och efter ett räcke men hela tiden med fokus på att ha hästarna rakriktade och med bra rytm. Gjorde avsaktningar och igångsaktningar. Red så i bägge varven och bytte sen till en linje med räcke och tre gp till oxer. Då vaknade min lilla pålle till och förvandlades till en kanon =) Gick på med spetsade öron och hoppade galant.
Hoppade upp till och med en meter sen började det bli lite tight att räcka över på den distansen. Var dock noga med att rida på framåt för att inte fastna i den där sega takten jag brukar rida i. När vi var varma i kläderna var det dags att fortsätta arbeta med lösgjordheten. red på långsidan i galopp för att sedan göra som en volt tillbaka och hoppa en oxer. Mycket n7yttigt då det verkligen gäller att få med yttersidan i svängen och rakrikta för att hålla igång galoppen. Aladdin var jättefin coh jag är så imponerad att han kan svänga så tärt fastän att han är så stor. Red så i bägge varven la sen ihop så att det blev en utdragen och tvär åttvolt som vi red på. Jättenyttigt och mycket kul=) Jag och Aladdin var helt färdiga efteråt. Trots det var han lika pigg som alltid när vi red hemåt. Han fick dock vila idag så han är pigg på dressyrträningen imorgon med E-L.
Trots att jag inte ridit idag så har tiden gått ändå. Hann med at tklippa mig imorse, mycket nöjd, betalade resterande belopp på bröllopsresan + bokade in två guidade turer, till Etna coh Palermo =D Glömde ju också berätta om min traumatiska upplevelse hos tandläkaren i tisdags =S Smärtan är inte det värsta, snarare räkningen. 1325:_ för 25 min behandling! VANSINNE!!!
Har dessutom också till råga på allt fått problem med vänstra framdäcket på bilen, det läcker eller som man säger i Norrland; det LÄKER!!! Bad mina underbara elever kolla på det; 5 st spikar som trängt in i däcket... hmmm inte konstigt att det läcker. Så det blir till att investera i nya däck =( Allt på en gång.. jag behöver verkligen vinna på Triss nu!!!
Shit 8 min kvar till Idol måste hinna med att röka innan det börjar... Ha det gott.

Btw: Grattis till syrran som fick sitt körkort i tisdags! Gött mos! =D
Till Anso; krya på dig så du kan ge järnet på lördag på kvaliten. Vi håller alla tummar, tassar, hovar och fenor härhemma. Det kommer säkert gå kanon, Twi verkar vara en riktig pärla! Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

tack tack ;D