torsdag 25 september 2008

Nyss hemkommen och jävligt svettig...

Fy fasen vad roligt det vara att träna dressyr idag. Helen var superduktig och såg allt! Fick massa bra tips: bl.a. att jag msåte tänka på att hålla min vänster hand in mot kroppen och mot Aladdin, blir lätt att jag lägger ut den åt sidan istället. Däremot tyckte hon inte att jag var sned i axlarna eller satt snett, något som jag verkligen har tänkt på de sista månaderna när jag ridit. Skönt att man lykats rätta till sig själv lite. Vidare måste jag våga lätta lite på ytter så han kan ställa sig inåt, har en tendens att sträcka ytter lite väl mycket och då får han ingen chans att böja sig.
Jobbade först på volten för att hitta formen och rytmen. Hittade den ganska snabbt och kunde jobba vidare på fyrkansttspåret. La sen till serpentiner och 15 m:s volter. Fick verkligen jobba med innerskäkeln då han lätt blir alldeles för rakt. När det lossnade arbetade vi med serpentiner ut mot långsidan ifrån medellinjen. Undnan för höger skänkeln flyter det på bra, men under för vänster där jag är svagare blir det lite tyngre. Pustade sen lite och tog sen itu med galoppen. Fick ligga länge på volten och jobba med ställningen och tempot och sen också att samla honom. Pust pust.. när det blev jobbigt föröskte han att bryta av vilket han lyckades med några gånger sen jäklar fick jag kläm på det och det lossnade. Helt plötsligt satt jag i galopp i volten och kände hur han riktigt trampade under sig och blev hur fin som helst. Då njöt jag =D Samma sen i andra varvet, fic inte riktigt till det lika bra men ändå supernöjd.
Avslutningsvis kan jag bara säga att det var superkul och så nöjd över både mig och Aladdin som jobbad epå bättre än vi någonsin gjort tidigare =)

4 kommentarer:

ansj sa...

=D=D skojj!

Josefin sa...

Härlig känsla när man känner att man utvecklas framåt!! =D

Anonym sa...

Hello there, just became alert to your blog through Google, and found that it is truly informative.

I'm going to watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future. Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!

Here is my blog ... click here

Anonym sa...

tennis elbow treatment swimming

Feel free to visit my web page ... tennis elbow treatment new