lördag 20 september 2008

På elfte dagen återuppstånden ifrån de döda...

Elva dagar sen jag skrev här .. och jag kan bara tala om att orsaken har varit att jag bokstavligen har haft röven full 24 timmar varenda dag. Arbetsbelastningen på jobbet är för närvarande skyhög och kommer att vara det nästa vecka också sen lugnar det sig som tur är. Dessutom är min helt underbara son, som välidgt många gånger får mig att skratta, uppe i den värsta treårstrotsen just nu. Något som verkligen tar på den lilla energi och det lilla tålamod man har kvar efter en lång arbetsdag.. puhhh =S
Har för at tkomma ner lite i varv läst en hel del. Senast utlästa bok är "de i utkanten älskande" av Johanna Nilsson.
Personligen så tycker jag att Johanna Nilsson är av de bästa ungdomsboksförfattarna vi har i Sverige. Hon skriver på ett sätt som verklgien berör en och man blir inte lycklig av att läsa hennes böcker men de öppnar ögonen på en och får en att se världen som den är. Läs den!
Veckan som har varit har innehållit: Måndag: Jobb, red sen dressyr nere på klubben. Saticken vad sidvärtsrörelserna börjar kännas fina. Galoppen däremot känns inte så kvick längre, vilket nog beror på magen som vuxit helt otroligt på Aladdin de senaste veckorna. Nu är han satt på bantingskur...
Tisdag: Lång fullsmockad dag på jobbet och sen hoppträning: Fick inte heller idag till den där kvicka galoppen och A-L, min tränare hade samma teori som mig: Magen måste bort på honom!!! Förövrigt gick det rätt skapligt, hade inte samam känsla som förra gången, men att vår lägsta nivå höjts hela tiden.
Onsdag: Lite lugnare dag på jobbet och kvällen spenderades i soffan framför Idol. Torsdag: Vanlig jobbedag och på kvällen kom syrran och William. Fredag: Jobba, städa, somna framför tv:n... såg på Mystic river somnade lite då och då i filmen, men lyckades vakna perfekt till upplösningen i slutet. Var så pigg sen när den var slut vid etttiden att jag sorterade och städade Sebbes garderob..
Lördag: Fått undan en massa här hemma. Jag och BJörn har klippt gräset, tvättat bilen, städat färdigt och tvättat. Dessutom tog jag och Sebbe, Samuel och Linda en tur in till Stoby akvarieaffär och köpte lite javamossa till akvariet.. hoppas påyngel snart...
Nu sitter man här, ska se på "The Dark Knight" om en stund och mysa med min älskade man. Imorgon känner ajg för att bara spendera massor av pengar.. synd bara att det är en vecka till löning. På måndag tänkte jag ut och jobba lite galoppintervaller med Aladdin eller rida ner coh rida dressyr.. såg att propositionen om dressyr-km kommit upp.. så sugen på att vara med men vete tusan om vi är redo... orkar man sitta ner ett helt program? KM:et går i serie, dvs tre deltävlingar med start den 4 oktober... De program som känns aktuella för oss är LC:2 eller LB:1... men tror isåfall på LB:1.. gillar inte alls LC:2:n men men får se hur vi gör och om vi känner oss redo...
På tisdag blir det ingen hoppträning för oss utan då väntar ett annat spännande äventyr för mig och Aladdin, mer om detta i får ni läsa om i onsdagens blogg. Hittade en liten film ifrån cirkusen vi var på för ett tag sedan. Precis så här satt Sebbe hela föreställningen i genom... snacka om att vara överlycklig! <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tack för omtanken. Tarmvred. De fick tillslut avliva honom på operationsbordet på SLU i uppsala. Så nu är det tunga tider! Hoppas allt är bra med er! KRam

Anonym sa...

Haha, fan va go ungen är :D