onsdag 19 november 2008

Huga vad det blåser idag!!!

Ja, solen verkar ha glömt Skåne och har inte visat sig på ett bra tag =( Dessutom blåser det ordentligt idag, får hoppas att strömmen håller isg kvar. Tycker man känner sig trött och sliten och bara går och väntar på att ljusstakarna kommer upp och julmyset ska sätta igång. Ska tjuvstarta lite i helgen tror jag, Björn tycker jag är galen men vad fasen varför vänta det är ju snart 1:a advent =D
Var iväg och tränade igår och det blev en hel del styrketräning för pållarna. Började på ena sidan med massa travbommar och äntligen har Aladdin förstått meningen med det. Han travade på superbra och jobbade på kanon. Byggde sen upp hinder efter hinder som slutade med tre studsar ett galoppsprång till räcke och sen ett galoppsprång till oxer. Det gick super och Alddin hoppade jättefint. Hoppade detta många gånger för att hästarna skulle bygga upp styrkan och kondisen. Lade sen till en oxer direkt efter kortsidan in på diagonalen och sen bruten linje till räcke. Fick utbrytning första gången på oxern precis som på tävlingen men fick bra tips och råd på hur jag skulle tänka och rida för at tundvika detta och vips när jag gjorde rätt hoppade han kanon och allt satt som en smäck. Var nöjd efter träningen och ser redan fram emot nästa träning. Väntar bara till proppen till KM - någon sa att det kanske ska gå i LB... hoppas inte... hoppas istället på LD eller möjligtvis på LC men men vi får se när den kommer ut.

1 kommentar:

ansj sa...

Det låter mycket trevligt =) jag har bara en lektion på morgonen sen ska jag fixa med pållarna lite.. men jag slår en pling innan jag kör =)