torsdag 6 november 2008

V 45

Fullt ös på jobbet i måndags och kom inte ut till stallet förrän vid fem, vilket naturligtvis innebar kolsvart ute. Tyvärr är ju inte utebanorna på klubben så bra upplysta så det blev till att kränga på sig pannlampan och bege sig ut i Galgbacken en sväng... huga.. alldeles för mörkt för en som är lite mörkrädd.
Denna månad tränar vi hoppning redan klockan sex på tisdagar så det blev en del stress från jobbet vid fem och sen rida iväg till klubben vid halv sex... Träningen denna gång var iaf riktigt rolig. Aladdin har ju inte hoppat sen förrförra tisdagen då jag var och göttade mig på semester. Som vanligt var han lite seg när det ska travhoppas... han vill hellre galoppera =) Red lite lösgörande skänkelvikningar innan vi började travhoppa på volt. Vi klippte ju Aladdin för en månad sen, vilket inte syns nu.. huga han är lika lurvig som innan vi klippte honom och blir så svettig när man rider inne. På lördag ryker vinterpälsen igen så han slipper bli så blöt. Jag var rätt nöjd efter jobbet på volterna, han kändes mjukare och mer lösgjord än han brukar. När det väl var dags att hoppa i galopp vaknade som alltid tigern i honom och han var hur pigg som helst.
Det jag var mest nöjd med efter träningen var att jagg släppte på bromsen och red på. Har ju haft probelm de senaste gångerna med att jag varit så satans feg, men nu jäklar så hoppade vi på, utan att jag var pirrig=D
Idag torsdag hämtade jag Sebbe lite tidigare från dagis då han blvit superförkyld coh var allmänt hängig på dagis. Vid sex kom sen svärmor och svägerskan sen begav vi oss av till Humlegården för att verkligen håva in tusentals vuxenpoäng! Det var nämligen dags för adventspyssel =D Måste säga att det var riktigt riktigt roligt... skönt att ta fram den där kreativiteten man har någonstans djupt inom sig. Jag gjorde en julkrans att sätta på dörren och en liten jullåda (tyvärr tog de röda blockljusen slut så fick ta ett gammalt här hemma nu så länge) Så här blev resultatet.