måndag 24 november 2008

Kunde inte hålla mig längre...

Efter ett besök på IKEA bland granar, julmusik och annat pynt var måttet rågat så i lördags kunde jag inte hålla mig längre. Väl hemma var det bara att bege sig upp på vinden och rota fram de där gamla lådorna med julsaker. Ljusstakarna är nu uppe i fönstret, den lilla granen står och glittrar i hallen och tomtarna står på sina vanan platser i bokhyllan. Tror vi är först i Vinslöv med att julpynta HAHAHA! Det är liksom bara att inse att mysfaktorn blir så mycket större med alla ljuskällor som tas fram i samband med julen. Nästa helg väntar lussebullsbak=D
Förövrigt tycker jag att helgen försvann alldeles för fort men hann faktiskt med lite annat än julpynt. Anso kom på besök i fredags och det var mycket trevligt med en hel del skratt även om jag min slöis slumrade till i soffan när vi tittade på film.Var iaf pigg och vaken sen hela kvällen och hann tom få en snabbkurs i hur jag ska kunna redigera mina filmsnuttar i datan till en enda film.
I söndags begav sig jag och Aladdin samt Lisa och Domino ut i skogen för en härlig uteritt. Några minusgrader men strålande solsken - UNDERBART! Var dock lite hårt i marken så med två toppladdade hästar sugna på att galoppera överallt gällde det att hålla tungan rätt i mun och inte trycka med skänlarna i onödan. Hann med att rida en runda i Galgbacken idag också innan mörkret kom krypande. Hårt här och var även i Galbacken så det blev lite övergångsjobb från skritt till trav istället för den där galoppen vi bägge längtar så efter. Hade varit uunderbart med någon dm snö så man kan pulsa fram i härlig galopp...Blir iaf till att ta på rumpvärmaren, fleecevantaRrna och yllemössan imorgon när man ska rida till träningen på kvällen... brrrr fryser redan.

5 kommentarer:

ansj sa...

Hahaha, härligt med julpynt!! =) jag får vackert vänta tills syrran åker till san diego, men då jäklar ska jag pynta här med! =P

Gud vad kul om du kan följa med på söndag!! =D jag har oroat mig över hur jag ska klara mig ensam, blir så mycket att tänka på då jag inte vet hur nånting fungerar där... =/
Men jag har inte fått några tider än, startlistorna borde väl komma snart... men de kör de två lättare klasserna först iaf och det börjar kl 9.. har dock ingen aning om hur många starter det är.

Har du anmält dig till hoppningen? om du är med så kan jag komma och hejja på dig då =P

ansj sa...

Tja!
Nu har startlistorna kommit http://www.kristianstadsridklubb.com/tavling/t_startlistor_081130.htm
det börjar vid 9 på morgonen och jag rider nog vid 12... beror ju iof på om de har nån paus och prisutdelningar emellan.. jag har ingen aning om hur de brukar göra.. ska fråga lite på torsdag om pia vet.
Men skulle vara jättebra om du kunde komma så att jag fick lite hjälp att göra iordning och på framridningen! =) håller tummarna för att du kan!

ansj sa...

http://www.kristianstadsridklubb.com/tavling/t_startlistor_081130.htm

ansj sa...

meh.. länken vill inte fungera... =/

ansj sa...

http://www.kristianstadsridklubb.com/
tavling/t_startlistor_081130.htm

...testar en gång till....