onsdag 26 november 2008

Tack gode gud för rumpvärmare...

japp, det var en aning kallt när man begav sig av till träningen igår. Tack gode gud för min rumpvärmare, den är svår att leva utan denna årstid. Mjuk och gosig coh gör så att inte hela arslet fryser bort i sadeln =) Träningen gick bra. Aladdin kände slite loj i början och jag fick jobba på ordentligt med benen innan han kom igång, men sen hoppade han jättefint. Som avslutning på träningen hoppade vi en liten bana på 5 språng med rätt tvära svängar, höjden låg på 90-1m och de tkändes jättebra. Hoppade bara dne en gång då min tränare tyckte han hoppade så himla fint och vi hade så bra flyt. Hon tyckte också att han har blivit mycket rappare i sprången coh hoppar riktigt fint med ryggen och framförallt ser så lätt ut över hindrena. Väldigt roligt när man sitte rpå en underbar ardennerkorsning =D Tyvärr blir det dock inget KM på fredag. Dels går det i 1.05 och det känns lite väl avancerat efter förra tävlingens misslyckande. Iofs går det en förklass, clearround på 90 cm men är inte sugen på att rida iväg vid 20-tiden en fredagskväll och bara ha lilla ridhuset att värma upp i. Nix, istället blir det 40-års kalas i Klippan=)
Varje onsdag kl 20:00 dras telefonjacket ut, Sebbe sover, hundarna är rastade och marsvinen har fått mat - allt för att inget ska störa veckans favoritprogram: Bonde söker fru. Min personliga favorit är hästbonden Peter som verkar vara hur trevlig som helst och har en asfin gård. Kvällens program var riktigt bra och jag håller alla tummar för att han väljer Wille som verkar vara hur gullig som helst =)

2 kommentarer:

ansj sa...

Det låter perfekt ju! =) ghaaa!! jag är nervös!!

ansj sa...

hahaha.. jag trodde att du skulle skriva att det spökade hos er eller nått ;P
Jag tycker oxå bäst om honom =) (synd att han är bög ;)och vilket jäkla ställe han har!) och jag blir mer och mer irriterad på han vad han nu heter jäkla mansgrisbonden! urk!