fredag 30 januari 2009

Hästeri!

Har passat Aladdin ons-tors när E-L har varit bortrest och jag har ridit bägge dessa dagar, härligt. Speciellt nu när jag kan lägga in trav också =)

I onsdags var Aladdin helladdad och ångade på som ett lok, fick lägga in massor av övergångar för att han skulle lyssna och inte smygöka efter varje travsteg. Blev en liten galopp också på ett ställe i skogen där det är mjukt och fint. Ojoj.. vad härligt det är! Det är sånt man uppskattar när man inte ridit på ett tag.

I torsdags var han lite lugnare och vi fortsatte jobbet i skogen med övergångar och även en del sidvärtesrörelser. Mina ben ömmade dock en hel del sen onsdagen. Helt sanslöst vad snbbt ridmusklerna försvinner, har ju inte ridit ordentligt på 4 veckor. Nu längtar jag redan till nästa vecka när det är dags till att återigen kravla sig upp på hästryggen. Jag vill ju rida så länge jag kan och innan magen blir alltför stor. Inga problem ännu annat än när jag hoppar av. Då måste jag ta benet över Aladdins hals och hoppa ner med ryggen vänd mot sadeln, annars tar magen i =)

Inga kommentarer: