söndag 18 oktober 2009

Med saxen i högsta hugg!

I torsdags var det dags för att unna sig lite mammalyx; klippning. Det finns inget bättre än att sitta hos frisören och bli klippt och bara njuta av att någon rår om en och gör en fin. Under tiden var Sebastian på dagis och Felicia passades av gammelfarmor Nea.

Resultatet av klippningen blev riktigt bra och varje gång jag går dit så förbannar jag mig själv över att jag låtit håret växa alldeles för långt och måste börja lära mig att gå oftare. För att undvika detta växande i-landsproblem så bokade jag faktiskt in en ny tid direkt om 6 veckor.

En annan som också fått en allt längre och tätare hårväxt är Aladdin. Trots att vi inte ens kommit in i november har han satt päls som tusan, vilket gör att han blir genomsvettig när vi tränar. Igår tog jag och E-L tag i saken och tog fram stora saxen och sen blev det helklippning av häst. Aladdin som brukar bli lite nervös och steppa när man klipper magen stod som ett ljus hela tiden. Resultatet blev riktigt bra och lite kul att se på Aladdins länder. Han ser nämligen nästan apelkastad ut där, stora svarta runda prickar. Det är nog ett arv ifrån hans ardennerpappa som var stickelhårig brunskimmel.

Söt klippning, men kanske inte så fräckt på en 700-kilos ardenner/halvsblodskorsning:


Nu är det dags att ladda inför Emils dop och Jonnas 20-årskalas i eftermiddag.

Inga kommentarer: